Vid genomförd beställning i vår webbutik skickar vi en orderbekräftelse till den mejladress du har angivit. Denna orderbekräftelse fungerar även som bekräftelse på att avtal om köp mellan dig och Föllinge Golv AB har ingåtts. Genomförd beställning innebär också att du som kund godkänner dessa köp- och leveransvillkor, samt att de personuppgifter du har uppgivit registreras och sparas i vårt affärssystem. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.
Priserna i vår webbutik anges i SEK och alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för eventuella fel i priser. I händelse av felaktigt pris förbehåller sig Föllinge Golv rätten att ändra detta i efterhand, dock givetvis efter att ha tillfrågat dig som kund om du vill fullfölja köpet efter justering. Utöver detta reserverar vi oss även för slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.
Föllinge Golv levererar sina produkter inom Sverige med DB Schenker (för leverans utanför Sverige, vänligen kontakta oss per email eller telefon, ingen weborder är dessvärre möjlig). Eftersom både golv och panel är skrymmande gods (långa paket) erbjuder vi två leveransalternativ:
Leveranstiden på golv och panel är normalt 2–4 veckor. Efter att du som kund har gjort din order kommer vi återkoppla med exakt leveransdatum från Föllinge Golvs fabrik. Vid beställning av enbart Provlåda eller Tillbehör skickas dessa 1–2 vardagar efter order. Beroende på mängd av Provlåda eller Tillbehör kan dessa skickas på annat sätt än ovanstående två leveransalternativ (ej skrymmande last).
Kontrollera att paketen inte har skador från leveransen. Om det finns synliga skador ska det skrivas in i fraktsedeln och verifieras av tjänstemannen/chauffören vid leveransmottagningen (oavsett du som kund hämtar ur paketen på terminal, eller får paketen levererade med kranbil). Dokumentera gärna med foto om möjligt. Anmäl sedan skadan omgående till Föllinge Golv, så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig. När mottagningskontrollen är genomförd får inte paketen av golv/panel lämnas utomhus utan måste omgående in under tak, helst inomhus. Bär sedan in golv/panel i rumstemperatur, men öppna inte paketens förpackningar (de inplastade paketen utestänger oönskad luftfuktighet). Se vidare information rörande monteringsinstruktioner här.
Skulle du upptäcka dold skada efter mottagandet av leveransen, måste detta anmälas till Föllinge Golv inom fem (5) arbetsdagar från mottagandet. Om du inte kontrollerar varorna inom dessa fem dagar gäller inte transportförsäkringarna och vi kan därmed ej ersätta varorna eftersom transportbolaget ej kommer att ersätta oss.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor, så kallad ”ångerrätt”. Dock måste du som kund själv betala returfrakten till Föllinge Golv och själva paketen får ej vara öppnade eller skadade. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt per telefon eller e-mail, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor, då returrätt ej är giltig). All risk för returtransporten står du som kund för och vid mottagandet av produkterna kommer en mottagningskontroll göras av Föllinge Golv för att se om produkterna är i samma skick som när de ursprungligen skickades från Föllinge Golv.
När paketen öppnas, samt under monteringen, ska golvmontören kontrollera kvaliteten på golvet/panelen. Vid tveksamheter angående kvaliteten ska monteringen avbrytas och Föllinge Golv omedelbart kontaktas. Brädor som är monterade räknas som godkända och kan därför inte reklameras. Se vidare information rörande monteringsinstruktioner här.
Vid eventuell retur eller reklamation ska Föllinge Golv omgående kontaktas. För återbetalning i samband med retur eller reklamation återbetalas dina pengar omgående (senast inom 30 dagar) till ditt bankkontonummer efter att Föllinge Golv har fått varorna i retur. Återbetalningen sker via Klarna, alternativt betalar vi tillbaka till ditt VISA/Mastercard-konto om du valt detta betalsätt. Om du valt att betala med faktura rekommenderar vi att du betalar fakturan eller kontaktar Klarna för att förlänga betaltiden, för att undvika risken för onödiga påminnelseavgifter. Vid retur enligt ”ångerrätt” så återbetalas ej eventuell fraktkostnad eller returfraktkostnad.
Vi erbjuder betalning med Klarna Checkout, som erbjuds i samarbete med Klarna AB. Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp, sedan väljer du hur du vill betala. Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Du kan normalt sett välja mellan Klarna faktura, Klarna konto, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna ABs (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) villkor.
När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till Föllinge Golv.
Eventuella minimikvantiteter av en specifik produkt framgår på respektive produktsida.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med oss på Föllinge Golv. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Denna webbutik ägs och drivs av Föllinge Golv AB (orgnr 559076-3636), Svevägen 7, 835 61 Föllinge, 0645-10207, info[at]follingegolv.se
Produkten har blivit tillagd i varukorgen